TODAYS LEGDAY

Dagens benpass blev riktigt bra - vissa lite tyngre övningar och andra där vi sökte mer "teknik" och körde fler reps (dock är inte alla övningar med på bild). Jag tror jag ska testa på att köra tunga benpass ett tag framöver och sedan lite lättare, kanske en vecka tungt och en vecka lite lättare för jag vill verkligen bli starkare men samtidigt jobba på min explosivitet. Dagens upplägg (jag kan inte alla övningars namn): 
 
Squats i maskin 12x3
Raka mark 20x3
Höftlyft 12x3
Utfallsteg med kick 20kg 6 längder 
"Twisten" (tredje bilden) 12x4
Squats med endast stång 10x4
 
Idag blev det alltså mer fokus på kontakt med fler repetitioner och nästa veckas pass skall jag köra på lite tyngre med fler sets så får vi se hur det kommer bli. Ska bli kul att lägga upp lite nya scheman och se hur jag utvecklas. Om ni har tips på lite roliga, bra och effektiva benövningar så tveka inte att kommentera, jag är öppen för förslag. Roligaste träningarna är ju de som inte är den andra lik. Xx
TRAINING & HEALTH | |
#1 - - Sanna Skarp:

Sv: Hej Siri! Japp, dricker alltid minst en shake om dagen + någon form av kasein på kvällen för bästa muskeluppbyggnad! :) Hur kör du? Dricker du också shakes varje dag eller endast de dagar du tränar? Har köpt ny bcaa nu, Xtend, ska testa den i eftermiddag, hört mycket bra om den så ska bli nice! :)

#2 - - Ida:

Hej! Åh vilken bra blogg du har, älskar dina träningsinlägg. Jag tränar också, men har svårt att hitta bra benövningar som verkligen tar. Har du fler tips (än detta toppen inlägg)? :)

Super tacksam!
Grym blogg:)
Hälsningar Ida

Upp